OUDERRAAD & HULP VAN OUDERS

Betrokken zijn bij de school en je kind

Op de Tweemaster is een ouderraad actief, die bestaat uit een groep enthousiaste en betrokken ouders. Als ouderraad willen wij een positieve bijdrage leveren aan de activiteiten op de school van onze kinderen. Wij zijn nauw betrokken bij het ondersteunen en uitvoeren van diverse feestelijke activiteiten.

Ouderbijdrage

Om deze activiteiten mogelijk te maken, vraagt de ouderraad de ouders een vrijwillige ouderbijdrage te voldoen. Het is een vrijwillige bijdrage, welke hard nodig is, zodat de ouderraad de feestelijke activiteiten en de aankopen buiten het reguliere lesprogramma om, voor de leerlingen kunnen blijven financieren.

Activiteiten waarvoor de ouderbijdragen worden gebruikt zijn onder andere Sinterklaas, Kerst, carnaval, Pasen, sportactiviteiten, schoolkamp. In de vrijdagbrief wordt verslag gedaan van de activiteiten. Zo blijft u als ouder op de hoogte van de werkzaamheden van de ouderraad.

Hulpouders

Om alle activitteiten op school voor te bereiden en begeleiden wordt soms de hulp ingeroepen van ouders. Bij activiteiten kunt u denken aan een van de volgende dingen:

• Versieren van de school voor feestdagen ( Pasen, Sinterklaas, Kerst, enz)
  • Hulp bij (sport)activiteiten
  • Hulp bij Koningsdag activiteiten
  • Schoolbibiotheek (elke vrijdag, 1 of 2 keer in de maand) - kinderen helpen met het uitzoeken van boekjes en administreren in het systeem
  • Schoolkrant
  • Schoolreis
  • Diverse andere activiteiten

Vindt u het leuk om te helpen op school, dan kunt u een mailtje sturen naar school of naar or.tweemaster@stichtingovo.nl waarin u dit aangeeft.

Onze ouderraad

Jetty